Veel gestelde vragen.
Vintage.nl by Misceaup (miskoop) is dat niet een beetje rare naam voor een webshop?
Zijn jullie wel betrouwbaar en geen nep webwinkel?
Wij begrijpen dat je wellicht in eerste instantie even twijfelt, echter lees ons verhaal en overtuig je zelf! Onze happy customer page en de social media reviews zijn onze grote trots, de tevreden klanten onze ambassadeurs! Opsturen, ophalen, i-deal, Bancontact, vooraf overmaken of contant betalen bij afhaling? Bij Vintage.nl by Misceaup is het mogelijk, wij zijn een echte webshop met KvK inschrijving met magazijnen van 150m2 op locatie in Sint-Oedenrode nabij Eindhoven, en een warehouse van 750 m2 in Oss.
Hebben jullie ook een showroom?
Helaas hebben we door herontwikkeling (woningbouw) op de locatie van ons design center de deuren van de showroom moeten sluiten. We opereren nu vanuit ons warehouse welke ook fungeert als Afhaalmagazijn. Voor gericht bezoek en/of bezichtiging van een specifiek meubel werken wij op afspraak.
Waar kan ik spullen ophalen?
Je kunt je bestelde items ophalen op afspraak vanuit ons afhaalmagazijn / warehouse in Oss.
Wanneer kan ik bij jullie terecht?
Online 24/7 en 365 dagen per jaar, of op afspraak in ons warehouse.
Kan ik ook spullen in optie nemen / reserveren?
Dat is niet mogelijk.
Er zullen nimmer reserveringen worden gemaakt danwel worden toegezegd mondeling of schriftelijk.
Een reservering ook wel een optie op een product genoemd, in de volksmond ook wel "Het even voor me vasthouden", is bij ons niet mogelijk, ook niet tegen een aanbetaling.
Wij werken met een wie het eerst komt wie het eerst maalt formule, een product kan zowel online op diverse platformen als ook in onze fysieke showroom zijn en worden verkocht, degene die de transactie als eerste succesvol voltooid is koper.
Uitzondering betreft wanneer er een fysieke afspraak tot bezichtiging van een bepaald item is gemaakt.
Het product zal dan 8 uur voor aanvang van deze afspraak "on hold" worden gezet. Mocht voor deze tijd het artikel zijn verkocht, dan wenden wij ons direct tot degene welke een afspraak heeft om deze te informeren over de verkoop, en wijzen wij deze persoon op een al dan niet aanwezig alternatief en de mogelijkheid tot annuleren van de betreffende afspraak.
Bezorgen jullie ook?
Jazeker, en vaak zelfs GRATIS!
Bekijk onze speciale bezorgingspagina voor meer informatie!
Zijn de spullen gebruikt of NOS (new old stock)
Het meerendeel van onze spullen is klaar voor een tweede leven en dus gebruikt, enkel de allermooiste items zijn te vinden in onze webshop en speciaal voor je geselecteerd.
Hoe snel verzenden jullie?
Nadat je bestelling is binnen gekomen in ons systeem proberen wij jouw verzending binnen drie tot vier werkdagen te verzenden. We doen ons uiterste best je op de hoogte te houden van de orderstatus en zullen je pakketje zo zorgvuldig mogelijk gereed maken voor verzending. We horen graag van je als het pakketje bij je is aangekomen.
Zie ook deze pagina.
Het pakket is niet bij me binnengekomen of is beschadigd?
Vervelend! Neem zo snel als je kunt via de contactpagina contact met ons op en wij gaan er voor je achter aan!
Waarom staat er Mollie op mijn bankafschrift?
Heb je betaald met i-deal of Bancontact? Dan is Mollie de partij die voor ons het betalingsverkeer afhandeld, alles is dus goed gegaan.
Hoe kan ik bij jullie betalen?
Via i-deal en Bancontact (voor onze Belgische klanten), creditcard en Klarna, bij een online bestelling en contant of per pin bij afhaling. Je kunt bij ons ook vooraf per bank overmaken, je kiest dit simpel in het bestelproces, de verzending vindt plaats na bijschrijving van het orderbedrag. Pin betaling is enkel in ons warehouse in Oss mogelijk.
Zie ook de betalings pagina.
Zijn er extra I-deal en/of Bancontact / Klarna of Creditcard kosten aan een verkoop verbonden?
Nee er worden geen extra kosten berekend.
Ik heb een soortgelijke webshop, hobbymatige verkoop of fysieke winkel en zou graag zakelijk bij jullie inkopen doen, kan dat?
Je bent meer dan welkom als wederverkoper, voor collega's en grotere afnames hanteren wij speciale inkoopvoorwaarden, Vintage.nl by Misceaup is een v.o.f. en geregisteerd bij de Kamer van Koophandel, een inkoopfactuur is geen enkel probleem, je bent van harte welkom om naar de mogelijkheden te informeren!
Ik wil graag laten zien hoe mijn aankoop de show steelt in mijn woning en heb een mooie foto gemaakt, kan ik die toezenden?
Ja, heel graag zelfs! Op de happy customers pagina hebben we een showcase voor jullie thrifted treasures gecreeërd! Je kunt ook maandelijks mee doen met onze happy customer give away! Zet je foto op social media en tag ons, gebruik ook de hashtags #VintageNL en #winactie en je doet automatisch mee voor leuke prijzen!
Kopen jullie ook spullen in?
Deze vraag krijgen wij dagelijks, het antwoord is eenvoudig; JA.
Sterker nog, alle producten zijn ingekocht, wij zijn nadrukkelijk GEEN firma vergelijkbaar met een kringloopwinkel die haar spullen krijgt gegund. Vergelijk ons met een goede Antiquair, wij selecteren zelf onze collectie.
Kan ik dan mijn spullen ter verkoop bij jullie aanbieden?
Dat kan, we staan altijd open voor je aanbod. Let echter wel dat wij zeer selectief zijn in de spullen welke wij inkopen en dat deze aan tal van criteria moeten voldoen. Ze moeten bijvoorbeeld passen binnen onze stijl, niet alles wat oud is, is voor ons interressant. De ervaring leert dat van 100 aangeboden spullen in de regel slechts 2 items geschikt zijn voor onze collectie. Bekijk eerst goed ons assortiment voor je iets aanbiedt, er is vaak een reden waarom je juist die spullen van Oma niet bij ons aantreft.
Weet dat wij enkel inkopen op basis van handelsprijzen, vergelijkingen zoals "Op internet kost ie zoveel" of op basis van emotionele waarde "Hij is nog van mijn Oma geweest" schuiven wij dan ook direct terzijde.
Enkel aanbod voorzien van duidelijke vraagprijs en locatie zal worden bekeken, wij doen nimmer zelf een bod op uw aangeboden waar.
"Ik heb iets uit de jaren 60 en zie het niet op jullie site, dan moet het wel iets voor jullie zijn!"
Er is 9 van de 10 keer een goede reden waarom je dat item juist niet bij ons aantreft, Brabantia blikken, snijbonen en koffiemolens enz. enz. ze zijn oud, maar niet alles wat oud is, is geschikt voor onze collectie.
Toch iets aanbieden? Gebruik dan onze contactpagina.
Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?
Neem contact met ons op, we zijn altijd bereikbaar! Zie onze contactpagina voor meer informatie!